טעינת רכבים חשמליים

טעינת רכבים חשמליים

עמדת טעינה היא מכשיר קבוע לרוב, המחובר לרשת החשמל, בעל שקע או כבל המאפשר חיבור לרכב חשמלי. בזמן חיבור הרכב עמדת הטעינה ״יוצרת קשר״ עם הרכב במטרה להבין את הצרכים שלו, ולאחר שנוצר חיבור העמדה תחל להזרים חשמל אל הרכב.
טעינה -1
טעינה -3
טעינה רגילה / איטית
הטעינה הרגילה מתבצעת מעמדת טעינה פשוטה יחסית המותקנת לרוב בבית, ברחוב, בבתי מלון או בעבודה. זמן הטעינה עומד על מספר שעות, כתלות ברכב ובהספק העמדה המותקנת (על הספק נרחיב בחלק הבא של המדריך). טעינה כזו מתבצעת לרוב בזמן חניה ממושך – במהלך הלילה, כשמגיעים לעבודה או למרכז מסחרי, ויוצאים לאחר מספר שעות. זמן הטעינה יכול לנוע פחות או יותר בין ארבע שעות ברכב קטן יחסית, ויכול להגיע עד עשר שעות ויותר ברכבים בעלי סוללה עם קיבולת גדולה מאוד. למרות שמדובר בשאלה נפוצה מאוד, הזמן הזה לא תמיד מעניין, כי הרכב נטען בזמן שהוא עומד בחניון ואתם ישנים, עושים קניות או מבלים והוא רלוונטי רק אם רוקנתם את הסוללה לחלוטין.
טעינה מהירה
טעינה מהירה היא טעינה בהספקים גבוהים מאוד, והיא מאפשרת להטעין את הרכב בזמנים קצרים יחסית. חלק גדול מהרכבים מאפשרים טעינה של 80% מהסוללה בשלושים דקות, ושיפורים מתמידים בטכנולוגיה ממשיכים לקצר את זמני הטעינה. סוג כזה של טעינה הוא בשימוש כאשר רוצים לצאת לנסיעה ארוכה הדורשת טעינה של הרכב במהלך הנסיעה. תוכלו לקרוא עוד על טעינה מהירה, במדריך המלא לטעינה מהירה באתר. כיום כל הרכבים החדשים מאפשרים טעינה מהירה, אך כדאי לזכור שקיימים דגמים מסוימים או רכבים יד שניה שלא תומכים בטעינה מהירה. לפני קניית הרכב כדאי לברר האם הרכב תומך בסוג כזה של טעינה ומהי מהירות הטעינה של הרכב או הספק הטעינה.
טעינה -2
דילוג לתוכן